Vanliga frågor

BETALNINGAR OCH RABATTER/ERBJUDANDEN

Vilka typer av betalningar accepterar ni?
Vi accepterar kortbetalning med Visa, Mastercard och American Express.
Vi accepterar betalningar med PayPal och andra betalningssätt som används i det specifika landet.
Hur gör jag för att göra en beställning?
Det enda sättet att göra en beställning är via vår webbplats. Vi tar inte emot beställningar via e-post eller telefon.
Will I need to pay duty or tax on my order?
All taxes and duty will be covered by Military 1st.
Jag har en rabattkod, hur kan jag använda den?
Ange din rabattkod i det angivna fältet när du är i kassan. Kontrollera att den angivna rabatten är giltig och gäller för den artikel du ska köpa.
Erbjuder ni studentrabatter eller militär-/anställningsrabatter?
Tyvärr, vi erbjuder inga sådana rabatter.

SHOPPING

Är er webbplats säker?
Du kan handla alldeles säkert på vår webbplats eftersom vi använder SSL-certifikat för att etablera en krypterad anslutning. Besök gärna vår TRUSTPILOT -sida för att kolla in oss!
Kommer jag att få en bekräftelse via e-post när jag gjort min beställning?
Ja, det kommer du. Bekräftelsemeddelandet innehåller den adress du valt att din beställning ska skickas till och annan användbar information.
Du bör alltid få en orderbekräftelse via e-post vid lyckad beställning. Om du inte har fått en orderbekräftelse, kontrollera din skräppost och/eller kontakta oss.
Jag har problem med webbplatsen, vad ska jag göra?
Om du har problem med vår webbplats, prova lösningarna nedan innan du kontaktar oss:
  • Rensa din webbläsares cache
  • Använd din webbläsare i inkognitoläge
  • Använd en annan webbläsare
  • Använd en annan enhet /li>
  • Starta om din enhet
  • När kommer min beställning att behandlas?
    Vi strävar efter att behandla alla beställningar så snabbt som möjligt. Vi behandlar och skickar iväg ordrar inom 24 timmar efter att beställningar har gjorts.
    Kan jag ändra leveransadress/färg/storlek/fraktmetod efter att beställningen är gjord?
    Då beställningarna behandlas väldigt snabbt, är det osannolikt att vi kan ändra leveransadress/färg/storlek/fraktmetod innan vi skickar iväg ordern.
    Men du kan ändå försöka att kontakta oss och vi gör vårt bästa för att hjälpa dig.
    Det är hur som helst väldigt viktigt att du kontrollerar att allt stämmer innan du trycker på bekräftelseknappen.
    Kan jag avbryta beställningen efter att jag gjort den?
    Då beställningarna behandlas väldigt snabbt, är det osannolikt att vi kan avbryta den innan den skickas iväg.
    Men du kan ändå försöka att kontakta oss och vi gör vårt bästa för att hjälpa dig.
    Har ni några fysiska butiker som jag kan besöka för att prova saker?
    Tyvärr inte, vi har endast webbutik. Förutom vårt huvudkontor, som inte är öppet för allmänheten, har vi inga fysiska butiker.

    LEVERANS

    Kommer jag att få något meddelande när ni skickar iväg min order?
    Ja, vi meddelar dig via e-post när ditt paket har skickats.
    Vilka leveranstjänster använder ni?
    Vi använder oss av en rad olika leveranstjänster, så att du får din order så snabbt som möjligt.
    Kontakta gärna oss om du vill ha mer information.
    Hur lång tid tar det för min order att levereras?
    Se sektionen för Leverans & returer på vår webbplats.
    Hur kan jag spåra mitt paket?
    Det beror på vilken tjänst som använts om du kan spåra din leverans. Om du inte har fått spårningsinformationen, kontakta oss.
    Jag har inte fått mitt paket och det skulle redan har levererats. Vad ska jag göra?
    BVi rekommenderar att du frågar dina grannar och kontaktar det lokala leveranskontoret/utlämningsstället för att se om paketet hamnat fel, innan du kontaktar oss.
    Efter att du kontrollerat på platserna som nämnts ovan och fortfarande inte hittat paketet, informera oss om det via chatt eller e-post. Ha din fullständiga adress och ordernumret tillgängliga när du kontaktar oss.
    Observera att om varorna inte levereras på det förväntade datumet bör du meddela oss om sådan icke-leverans inom 28 dagar efter utskicksdatumet.

    RETURER & BYTEN

    Är det möjligt att returnera alla artiklar?
    Du kan returnera alla artiklar under förutseende att de är i försäljningsbart skick, ej använda med intakt förpackning, samt alla etiketter bifogade.
    Det enda undantaget (om artikeln inte är ofullständig) från regeln är använda underkläder. Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.
    Hur lång tid har jag på mig för att returnera den beställda artikeln?
    60 dagar från att artikeln skickats från vårt lager.
    Måste jag betala för returfrakten (internationella kunder inom EU, USA, Kanada, Hongkong, Australien eller Nya Zeeland)?
    Ja, som kund ansvarar du för returkostnaden när du skickar tillbaka en vara till oss. Besök vår Returns Portal för att skapa en returetikett.
    Måste jag betala för returfrakten?
    Ja, som kund ansvarar du för returkostnaden när du skickar tillbaka en vara till oss. Du kan skicka tillbaka paketet med en valfri tjänst. Vi rekommenderar hur som helst att använda en spårningstjänst.
    Ska jag följa några speciella anvisningar när jag returnerar mina artiklar?
    Följ bara anvisningarna som finns på avsändningen. För att underlätta identifieringen, är det bra om ordernumret finns utanpå paketet på en synlig plats.
    Jag har fått fel/trasig produkt. Vad ska jag göra nu?
    Om du fått fel produkt, kontakta oss via e-post genom att skicka en bild på hela produkten och på tillverkarens etikett med ett tydligt produktnummer.
    Om du fått en trasig produkt, skicka en bild på skadan, på hela produkten och på tillverkarens etikett med ett tydligt produktnummer.
    När vi har fått de relevanta bilderna, kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa dig med problemet.
    Jag har skickat tillbaka min produkt mot återbetalning. Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?
    Återbetalningar sker inom 10 dagar från det att vi fått paketet.
    Jag har skickat tillbaka min produkt för byte. Hur lång tid tar det innan jag får min nya artikel?
    Bytet kommer att behandlas när vi har fått paketet. Bytt artikel bör levereras till dig inom 14 arbetsdagar.
    Måste jag göra en ny beställning för att kunna byta min artikel?
    Nej. Vi kan byta ut artikeln mot en annan storlek/färg vid ditt pakets ankomst (beroende på tillgänglighet). Observera, om artiklarna skiljer i pris kan vi inte göra ett byte.
    I vilket skick måste artikeln vara för att få skickas tillbaka?
    Vi kan bara acceptera produkter som är i försäljningsbart skick, med intakt förpackning, samt alla etiketter bifogade.
    Produkter som inte uppfyller ovanstående krav kanske inte accepteras.

    PRODUKTINFORMATION

    Finns det storleksguider för era artiklar?
    Ja, de flesta av våra produkter har en storleksguide som hjälper dig att hitta storleken som passar bäst.
    Var hittar jag lagerinformation? Finns det ett alternativ för lagerpåminnelse?
    Om du vill ha information om lagernivåer för en specifik produkt, kontakta oss via chatt eller e-post.
    Om artikeln du är intresserad av för närvarande är slut, kan du ställa in en lagerpåminnelse och få ett meddelande när artikeln återgår till lager.
    Jag skulle vilja gör en större beställning hos er, är det möjligt?
    För specifika, större beställningar eller för artiklar som för närvarande är slut, kontakta oss via e-post med artikelns produktnummer eller en länk till produkten.

    MITT KONTO

    Hur registrerar jag mig?
    Använd  Registreringsformulär på vår webbplats för att skapa ditt eget Military 1st-konto.
    Kan jag skapa och spara önskelistor med mitt konto?
    Ja, du kan skapa och spara en önskelista som du kommer att se när du loggar på kontot.
    Hur registrerar jag mig för nyhetsbrevet?
    Du kan registrera dig för vårt nyhetsbrev genom att lägga din e-postadress i nyhetsfacket.
    Jag kan inte logga in, vad ska jag göra?
    Kontrollera först och främst om du loggar in från samma regionspecifika webbplats som du registrerade ditt konto på.
    Om du har problem att logga in trots att du gör det på korrekt webbplats, råder vi dig att återställa lösenordet med knappen ‘återställ lösenord’ Du bör få ett e-postmeddelande för återställning av lösenord. Det kan hända att det hamnar i din skräppost, så vi råder att du kontrollerar den innan du kontaktar oss.